torsdag 19 maj 2011

indisk karlek

tankte bara skriva om mina sota indiska floormates. det ar sa fantastiskt kul att diskutera saker med dom for allt ar sa annorlund i indien, och darfor har ja bestammt mej for att ja maste aka dit. helst i vinter redan! nan som vill folja me? for det forsta sa bor de ju hemma i hela sitt liv hos sina foraldrar och nar jag en gang forsokte saga att det kanske kan vara skont nar man ar tillsammans med nagon att flytta och bo sjalva sa tittar dom konstigt pa mej och undrar "whats the point?" sa note 1 till mej sjalv: bli inte kar i en kille fran indien for da kommer du bo hos hans foraldrar sa lange de lever! for det andra sa berattade en tjej har hur hon och hennes pojkvan traffades och det var ungefar sahar: jaaa, forst gick vi i samma klass och han var sa otroligt irriterande, jag hatade honom och sen.. ja da friade han. sa nu ar vi kara och allt ar bra! jag skulle blivit helt stum av denna storyn om jag inte hade pratat med annan kille som ar kar i en tjej MEN.. problemet ar att han inte vagar fria. jag visste inte riktigt va ja skulle saga, jag foreslog lite forsynt att han kanske skulle saga till henne att han tycker om henne och att de kanske skulle vara tillsammans en stund forst.. allt enligt den svenska "kop inte grisen i sacken"-attityden (fast lite nedtonad saklart..). Men de kilar stadigt nu och frieri blir det tydligen i december. Det fina ar att han sitteri datasalen nu och ar helt forstord for att han inte kunde komma till henne ikvall som han lovat for att han maste plugga och hon blev lite arg. Han har mejlat, messat, ringt och lamnat meddelande pa telefonsvararen for att han har sa daligt samvete. Ar det inte fint?! Han ska dessutom kopa choklad och blommor till henne. Jag ar helt forstummad. Berattade att manga killar jag kanner antagligen inte skulle meddelat att de inte kunde komma forren de redan ar tre timmar sena, haha. Han bara tittade pa mej och undrade nog hur svenne-pojkarna egentligen beter sej. Jag sager da det, det ar mer respekt i vissa lander. (Fast de finns ju supersnalla pojkar i Sverige me, ja vet, men de e annorlunda!). jag tycker iallfall att de e sa fint detta med karlek! sag en film som heter "no strings attached" haromdan och den var en helt vanlig tontigt romantisk komedi men det var bara nagot med den filmen som var sa vackert. blev lite kar bara av att kolla pa den. det var romantiskt!! om an kanske lite dorky..! jaja, nu ska ja bestamma om ja ska aka in till stan och dricka ol eller om ja ska va duktig och sitta har vid datorn.. hmm..?

PUSS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar